ZDROWA DIETA

O tym, że w pokarmie który spożywamy jest klucz do zdrowia świadczy fakt, że wszyscy którzy wygrali z chorobą nowotworową, (a medycyna zna takie przypadki) zmienili sposób odżywiania.

Utrzymanie prawidłowej masy ciała, regularny wysiłek fizyczny dostosowany do wieku i schorzeń, niezatruwanie organizmu dymem tytoniowym i nadmierną ilością alkoholu oraz wymienione w dalszej części artykułu zasady zdrowego odżywiania zaprocentują silną redukcją ryzyka rozwoju nowotworów, cukrzycy i chorób układu sercowo-naczyniowego.


Wystarczy zastosować się do przedstawionych poniżej kilku zasad.

Ja będę was namawiał, przyjaciele do zmiany sposobu odżywiania na stałe dzięki czemu zachowacie zdrowie na długie lata.


  • NR 1

    UNIKAJ SACHAROZY

    CUKIER - SACHAROZA

    Bezwzględnie należy zrezygnować z jednej z największych trucizn, powszechnie stosowanych w przemyśle spożywczym, jakim jest biały, rafinowany cukier - sacharoza. Substancja nie występująca w przyrodzie, a będąca stałym składnikiem produktów spożywczych. Klik O tym że sacharoza zakwasza organizm, jest pożywką dla grzybów, komórek nowotworowych i uzależnia jak narkotyki wspominać chyba nie trzeba.

  • NR 2

    UNIKAJ FASTFOODÓW

    PÓŁPRODUKTY I FASTFOODY

    Należy zaprzestać spożywania gotowych wysoko przetworzonych produktów, jak konserwy, sproszkowane zupy gotowe do zalania wrzątkiem, sklepowe pasztety zrobione ze wszystkiego, fastfoody, półprodukty ogólnodostępne w sklepach itp. Produkty takie zawierają bardzo duże ilości soli kuchennej. Są w nich konserwanty i utrwalacze zamiast witamin i minerałów. Jeżeli zdołacie, unikajcie dosalania potraw, a jeśli już musicie solić niech to będzie sól dobrej jakości np. Himalajska.

  • NR 3

    OGRANICZYCZ GLUTEN

    GLUTEN

    Należy ograniczyć produkty zawierające gluten, czyli produkty z pszenicy, żyta i jęczmienia. W świecie medycznym coraz częściej mówi się o jego negatywnym wpływie na organizm ludzki, nawet u osób niechorujących na celiakię. Produkty z glutenem możemy zastąpić ryżem, kukurydzą, prosem, owsem, gryką, ziemniakami, fasolą, grochem, tapioką canihua, komosą ryżową (quinoa), mąką z orzechów, maniokiem.

  • NR 4

    UWAŻAJ NA GMO

    GMO

    Bezwzględnie należy unikać żywności modyfikowanej genetycznie GMO (większość soi na rynku jest już zmodyfikowana genetycznie) Badania na szczurach, które przez całe swoje życie były karmione GMO wykazały zwiększoną zapadalność na nowotwory, uszkodzenia wątroby i nerek, problemy z płodnością i rozwojem płodu, zwiększoną częstość alergii oraz zdecydowanie krótsze życie.

  • NR 5

    UNIKAJ WIEPRZOWINY

    WIEPRZOWINA

    Należy unikać mięsa wieprzowego, które zawiera 10 razy więcej nasyconych tłuszczów niż mięso z kurczaka. Jest przeładowane hormonami i antybiotykami, a przede wszystkim w dużym stopniu immunizuje organizm człowieka z powodu bliskości genetycznej, stąd na przykład próby w transplantologii hodowli organów ludzkich na świniach. Wieprzowinę należy zastąpić rybami, wołowiną i drobiem (najlepiej ptactwem, które widziały w życiu robaka), a poza mięsem również soczewicą, fasolą i grochem. Jeżeli nie zrezygnujesz z wieprzowiny, mięso najlepiej upiecz sam. Unikniesz spożycia nastrzykniętych solanką oraz innymi środkami chemicznymi wędlin, które po 2-3 dniach od zakupu są śliskie i zaczynają nieprzyjemnie pachnieć.

  • NR 6

    PIJ SOKI I WODĘ

    KAWA I HERBATA

    Jeżeli często pijesz kawę i czarną herbatę (nigdy nie łącz jej z cytryną) możesz zastąpić te napoje naparami z suszonych owoców, ziołami, yerba matę, herbatą z czystka lub czerwoną, a co najzdrowsze świeżo wyciskanymi sokami z owoców i warzyw. Proponuję różne kombinacje z buraków, marchwi, natki pietruszki, selera, jabłek, pomarańczy, gruszek z dodatkiem imbiru. Należy używać wyciskarek wolnoobrotowych ponieważ dzięki temu nie nagrzewa i nie natlenia się soku, który przez to, nie traci wartości odżywczych.

  • NR 7

    SPOŻYWAJ DUŻO WARZYW

    WARZYWA I OWOCE

    Należy spożywać dużo warzyw i owoców, ponad 400 gramów na dobę, a do potraw dawać nasiona, orzechy, migdały, czosnek i cebulę jako dodatki. Przy czym orzechy najlepiej spożywać moczone przynajmniej przez noc (nawet do 24h) poprzez zalanie ich gorącą wodą. Zjadane tak przygotowane nasiona i orzechy są łatwiej strawne i nie obciążają zbytnio trzustki. Ponadto warzywa i owoce proponuję myć w wodzie z dodatkiem sody (1-2 łyżki stołowe sody oczyszczonej na ok. 3l wody – pomoczyć je tak od 5-15 min, po czym, umyć a opłukać pod bieżącą wodą). Co to daje? za pomocą tego prostego sposobu pozbywamy się pestycydów którymi owoce i warzywa są spryskiwane.

  • NR 8

    JEDZ POWOLI

    WŁAŚCIWA WAGA CIAŁA

    Należy zwracać ważną uwagę na samopoczucie po jedzeniu. Jeżeli występuje jakikolwiek dyskomfort, należy eliminować te sładniki. Każdy oragnizm jest jedyny w swoim rodzaju. To co dla jednego będzie korzystne, niekoniecznie może być korzystne dla kogoś innego. Generalnie aby utrzymać właściwą wagę ciała należy: -kończyć posiłek kiedy występują pierwsze oznaki sytości -jeść wolno i dokładnie przeżuwać kęsy, -nie przejadać się -nie popijać jedzenia, pić można dopiero półtorej do dwóch godzin po posiłku, -należy zrobić sobie jeden dzień w tygodniu postu na wodzie lub na sokach.

  • NR 9

    UWAŻAJ LEKI BEZ RECEPTY

    MNIEJ LEKÓW

    Należy unikać przyjmowania nadmiernej ilości leków na własną rękę bez konsultacji z lekarzem będących w sprzedaży bez recepty. Są to głównie leki przeciwbólowe mające bardzo dużo skutków niepożądanych. W Polsce co roku sprzedaje się je w ilości około 2 miliardów dawek, w tym półtora miliarda bez recepty. Należy unikać stosowania antybiotyków z powodu na przykład infekcji wirusowych itp. Należy pamiętać, że leki, które mają udowodnione działanie wydłużające życie na podstawie EBM (Medycyny opartej na faktach) jest niewiele i właśnie takie leki powinny być stosowane w terapiach przewlekłych.

Wysiłek fizyczny to, poza żywieniem, fundament w dbaniu o zdrowie i szczupłą sylwetkę.
Podczas regularnego treningu zwiększa się zdolność transportu tlenu do tkanek. Dochodzi do spoczynkowego obniżania się tętna i ciśnienia krwi. Zwiększa się objętość wyrzutowa i pojemność minutowa serca oraz poprawia się jego funkcja rozkurczowa. Bardzo wyraźnie zwiększa się wrażliwość tkanek na insulinę i zmniejsza się spoczynkowe stężenie insuliny. Korzystne zmiany dotyczą również profilu lipidowego dlatego medycyna zaleca wysiłek fizyczny w leczeniu takich chorób jak cukrzyca typu drugiego, nadciśnienia tętnicze, choroba wieńcowa, niewydolność serca, hipercholesterolemia, przewlekle obturacyjna choroba płuc, a także otyłość i nadwaga. Najkorzystniejszy program treningowy obejmuje długotrwały wysiłek dynamiczny od 20 do 60 minut typu szybkiego marszu, biegania, jazdy na rowerze, wykonywany minimum 3 razy w tygodniu.

Wiem, że wprowadzenie wszystkich tych zaleceń z dnia na dzień jest praktycznie niemożliwe dlatego wprowadzaj je krok po kroku, a dla zachęty zacznij tak jak ja na początku od powstrzymania się od spożycia cukru i od 14 minut wysiłku fizycznego dziennie - zaraz po obudzeniu przez 7min codziennie wykonuj krótkie spięcia brzucha (nie tylko zmniejszysz tłuszczową tkankę trzewną ale również zrobisz masaż jelit), a wieczorem 7min jeździj na rowerku, rób pajacyki, przysiady czy wykonuj powolną tabatę. Jak uda ci schudnąć w pierwszym kwartale po wyeliminowaniu sacharozy i niewielkiemu wysiłkowi fizycznemu 5-10 kg uzyskasz motywację do stosowania wszystkich zaleceń.